Teguran




Assalamualaikum . 23:08 . 12 April 2014 .

Teguran . teng teng teng . okay back to normal . tak semua orang boleh terima teguran . tak semua orang mudah terima teguran . tak semua orang boleh beri teguran . even aku mengaku yang sendiri susah nak terima teguran . sometimes aku muhasabah diri aku balik . aku dapat point tapi aku susah sangat , susah sangat nak hindari daripada melakukan dosa tu . korang pernah tak sedar yang hari - hari korang  mesti tak boleh kalau tak mengumpat , mencarut , cakap pasal lelaki and others .

aku teringin nak berdakwah and tarbiyyah . kalau aku teringat pasal perkara ni mesti aku rasa semangat . aku rasa macam , yeay aku nak kita semua bersatu . bukan ber geng-geng . tapi aku tak mampu . even kalau check  diri aku , aku banyak buat salah . kalau korang perasan bila kita tegur orang yang tak rapat dengan kita or even orang yang rapat dengan kita pun , diorang mesti cakap macam eh kalau nak tegur orang , tengok diri sendiri dulu , perfect sangat ke nak tegur orang . mesti kita rasa down kan?

tapi kita kena ingat yang biarlah orang nak kata apa , asalkan kita dah tegur dia , daripada kita dapat dosa free - free je sebab kita tak tegur dia .
aku teringin  nak batch aku bersatu . then kalau ada salah tegur sama - sama . and improve sama - sama . berdakwah sama - sama . that's all . sorry kalau tak best :(

"We always see our worst selves . Our most vulnerable selves . We need someone else to get close enough to tell us we're wrong . Someone we trust . " - Davin Levithan .

0 comments:

My Instagram