Simple post

                                            


                             

Assalamualaikum.

nak tahu tak? orang yang tak bergaul , tak bersosial lagi baik daripada orang yang suka . sebab apa ? sebab kita lagi banyak mengumpat , kutuk sana sini bila ada kawan . kadang - kadang kita asyik fikir dosa - dosa besar je . Dosa kecik tu kita anggap macam "alah benda tu semua orang buat" . kita ni selalu mengumpat , laggar peraturan , kutuk sana sini , kita sedar tak yang semua tu dosa ? . tapi memang susah nak elak even aku sendiri pun . tapi cubalah elak sedaya yang mungkin . macam orang kate nak berubah jadi jahat senang tapi kalau berubah jadi baik susah . aku tak faham bila orang suka lelaki mesti dia nak wechat dia la facebook la insta la twitter la . bukan ke lebih baik kita mendiamkan diri ? sekali kita chat benda yang tak berfaedah dengan lelaki , benda yang tak penting kan dah jadi dosa .

aku pun entah apa - apa nak jadi . perangai aku pun teruk . aku teringin nak jadi solehah . aku nak sangat hafal . aku doa yang aku  and kawan - kawan aku dapat petunjuk dan hidayah dari Allah . dan ingatlah dosa - dosa yang kecik tu akan jadi banyak jugak kalau hari - hari kita buat . kalau kita tak ada sahabat , jadilah seorang sahabat .


0 comments:

My Instagram