Perkataan Buruk





Allah tidak menyukai perkataan buruk, (yang diucapkan) secara terus terang kecuali oleh orang yang dizalimi. Dan Allah Maha Mendengar, Maha Mengetahui.
Jika kamu menyatakan sesuatu kebajikan, menyembunyikannya atau memaafkan sesuatu kesalahan (orang lain), maka sungguh, Allah Maha Pemaaf Mahakuasa. 
Surah An-Nisa' : 148 - 149

Assalamualaikum . 5 June 2015 . kehkehkehkeh . lama gila seh tak update . so this is just my sharing to all of you . ayat ni menerangkan tentang betapa Allah tak suka apabila seorang hamba-Nya mengucapkan perkataan yang buruk . ( mencarut , mencaci , memaki and others ) kecuali bagi orang yang dizalimi . dan juga kalau kita simpan kata - kata tu , kita sorokkan aib dia dan kita maafkan dia, Allah akan ampunkan dosa kita . so kita sama - sama ambil pengajaran sebab kadang - kadang kita sendiri tak sedar and dah geram sangat so main lepas je cakap . tapi sebenarnya kalau kita tak cakap , tak carut kan Allah dah maafkan dosa kita . kira sebenarnya ada sebab Allah tak suka kita cakap perkataan yang buruk ni , sebabnya Allah nak maafkan dosa kita . so renung - renungkan okay ! and saling menegur antara satu sama lain . sebab kita semua tak perfect then kalau nak tunggu yang perfect je tegur , sampai bila kan ?

baibai . Assalamualaikum . hihihihi

0 comments:

My Instagram